Bästa mobilabonnemanget 2019
Det är många saker som spelar in när man ska kora det bästa mobilabonnemanget; kostnader, täckning, support men kanske främst kundnöjdheten. Vi har i vår ranking tagit med kundnöjdheten från SKI; Svenskt Kvalitetsindex som varje år undersöker kundnöjdheten hos en rad olika branscher; däribland telekombranschen. Vi har också valt att inhämta betyg från Trustpilot; en tjänst där användare kan lämna omdömen om företag. Dessa två omdömen kombinerat tycker vi borde ge en ganska bra överblick om vad användarna tycker idag. Priser och vilka supportmöjligheter som erbjuds är sådant som du som användare själv får bedöma. Vi har också valt att lägga till ett extra plus till de operatörer som inte har några extra (dolda) avgifter eller konstiga avtal.
Vad är SKI Kundnöjdhet?
SKI, Svenskt KvalitetsIndex gör årligen undersökningar inom olika branscher så som bank, finans, försäkring och telekom. Vi har sammanställt kundnöjdheten i just telekom och presenterat i vår jämförelse och sedan skrivit ett samlar omdöme. Läs mer om SKI här.
Vad är Trustscore?
Trustscore är det sätt som Trustpilot använder sig av för att betygsätta företag baserat på de omdömen som användare har lämnat. I algoritmen viktas främst betygsättningen som är 1 – 5 stjärnor men även åldern på omdömet vägs in; desto nyare omdöme desto större vikt. Trustscore-skalan är från 0 till 10. Läs mer om Trustpilot & Trustscore här.